Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Om Cookies
PROVA

Ligg på Plus från start - hela innehållet för 1 kr Fri tillgång till all lokaljournalistik.

JulPost10
BERÖMMER PERSONALEN. Insändarskribenten tycker att det är märkligt hur mycket Postnords anställda ska stå till svars för.

Beröm till Postnords anställda

Jag har skickat cirka tio julkort i år, och alla har hamnat hos rätt person i god tid. Vilket de även gjorde förra året och året där före.

Replik

Svar till "Familjen Jonsson-Johansson, Upphärad" (23 december)

... som inte lyckades skicka sina julkort förra året. De kom fram i år, enligt insändaren.

Ja, det är märkligt hur många saker Postnords anställda ska stå till svars för. Ingen vill erkänna att denne slarvat med adressen, kanske glömt postnumret eller "glömt" rätt frimärke.

Det har nästan blivit en myt som alla tror på, att Postnords anställda alltid gör fel, gömmer brev, till och med lägger julkort på hög i åratal. Medan avsändaren som gjort rätt sitter där och väntar på sina förtappade julkort.

Själv har jag skickat cirka tio julkort även i år, och alla har hamnat hos rätt person i god tid. Vilket de även gjorde förra året och året där före. Jag har också fått en hel del julkort, alla med rätt adress och ankomna i god tid före jul.

Tycker vår lantbrevbärare gör ett fantastiskt jobb och dessutom har jag märkt att det är med lite extra service ibland. Bara beröm till den personal som hanterar våra julkort alltså.

God jul med rätt adress

MEST LÄST