Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Om Cookies
PROVA

Ligg på Plus från start - hela innehållet för 49 kr Fri tillgång till all lokaljournalistik.

sdltb6d59cb-nh
POSTUTDELNING. Kundservice är en av de delar Postnord är bättre på, menar insändarskribenten.

Postnord är tryggare än VTD

Familjen i Norra Björke skriver att deras julkortsleveranser med Postnord inte kom i tid. Dessutom kommer deras tidning inte alls som den ska.

Men, tidningar delas sällan ut av Postnord, den delen, liksom även brevförsändelser numera, har VTD Västsvensk Tidningsdistribution tagit över. Och där har jag ett rykande färskt exempel.

Ett värdebrev avsändes från banken till min adress via VTD, före årsskiftet skulle värdebrevet skrivas under och skickas åter. Eftersom brevet inte kom ringde jag banken, men de hade skickat brevet i god tid så jag ringde VTD och frågade, ifall brevet kommit fel, vart vänder jag mig? Svaret från VTD var enkelt, det finns ingen på VTD som har hand om felaktiga brevleveranser.

Företag som anlitar VTD för värdebrevsförsändelser tror jag inte är medvetna om riskerna, de har sett till priset och VTD är billigast. Varför? Jo, deras personal är anställda som tidningsbud, men delar numera även ut värdeförsändelser. Ingen service till mottagaren om något hamnar fel ingår.

Postnords personal är och förblir de som borde ha hand om postförsändelser, eftersom deras arbetssätt inkluderar runt omkring service.

PostKund

MEST LÄST