Tellefonkö är inte rimligt, speciellt inte för enkla frågor då det bör gå fort, menar insändarskribenten.
Tellefonkö är inte rimligt, speciellt inte för enkla frågor då det bör gå fort, menar insändarskribenten. Bild: Janerik Henriksson/TT

Stort tack Nordea och skäms Swedbank!

I egenskap av kund på Swedbank är jag bekymrad över bankens kundpolicy. Är innehavare av banksvar via Telefonbank och knappade in personlig service.

ANNONS

Hamnade i telefonkö med väntetid 26 min väntetid och nummer 147 i kön. Ville bara ställa en enkel fråga om inlösen av gamla sedlar. Lade självklart på luren med sådan väntetid. Tilläggas kan att Telefonbanksservicen som jag har är något banken tar betalt för.

Ringde istället Nordea bank vilken bank jag inte har några affärer med. Möttes, utan väntetid, av en vänlig röst som direkt upplyste mig hur jag skulle gå till väga. Gick därefter till Nordea/Swedbanks insättningsautomat i foajén hos Swedbank. Den var självklart inte i bruk utan fick upplysning av en Swedbank anställd ”den är nog full”. Problemet löstes dock senare på annat sätt med behjälpligt bistånd från Nordea.

ANNONS

Claes J snart kund hos annan bank

ANNONS