Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Riktig journalistik gör skillnad.Nyheter med närvärde

    Antalet anmälningar av Postnord till olika myndigheter fortsätter att öka. Arkivbild.

    Anmälningar av Postnord fortsätter öka

    Svenska myndigheter får in allt fler klagomål och anmälningar av Postnord, rapporterar Svenska Dagbladet.

    Antalet ärenden som kommer in till Konsumentverket, Allmänna reklamationsnämnden (ARN) respektive Post- och telestyrelsen (PTS) har ökat stadigt i fyra års tid.

    I Konsumentverkets fall har antalet mer än fördubblats varje år sedan 2014. Förra året fick PTS in 2 554 anmälningar, där de allra flesta riktas mot Postnord.

    - Den absoluta majoriteten gäller brev som har delats ut fel, kommit fram för sent, eller inte kommit fram alls, säger Olof Bjurö, chef på PTS postavdelning, till SvD.

    Om Konsumentverket och ARN fortsätter få in anmälningar i samma takt som under det första kvartalet i år kommer de att sätta nytt årsrekord i antal.