Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

⇒ Om cookies och personuppgifter
PROVA

Ligg på Plus från start - hela innehållet för 1 kr Fri tillgång till all lokaljournalistik.

170928-nextjet-537832_se.ttela_1.jpg
Nextjets kunder riskerar att bli strandade, anser KO. Arkivbild.

Nextjet stäms av KO

Konsumentombudsmannen (KO) stämmer Nextjet. Anledningen är att det lilla flygbolaget, som dragits med ekonomiska problem, säljer biljetter till avgångar efter den 17 november trots att bolaget saknar tillstånd att flyga efter det datumet.

KO vill få ett domstolsbeslut som tvingar Nextjet att informera kunder om läget, skriver myndigheten i ett pressmeddelande.

"Nextjet har möjlighet att ansöka hos Transportstyrelsen om en ny operativ licens, men innan en sådan ansökan har behandlats kvarstår osäkerheten för konsumenterna", skriver KO.

MEST LÄST