I augusti förra året började TTELA med sin nya plustjänst. Den innebär att även de läsare som inte är ordinarie prenumeranter på TTELA:s papperstidning eller E-tidning, får tillgång till artiklar, tv-inslag och livesändningar via tidningen sajt och nyhetsapp.
– Vi har vänt vår negativa trend när det gäller upplageintäkter. Det har vi gjort genom satsningar. Vi har anställt en egen politisk ledarskribent, två nya reportrar och rekryteringen med ytterligare en reporter håller på nu, säger Cecilia Frisk.
Vill du också testa plustjänsten? Klicka HÄR.
Flera satsningar
Hon är stolt över att tidningen gör flera olika satsningar, där en annan nyhet är att papperstidningen sedan förra veckan varje dag består av två delar, vilket efterfrågats bland läsarna.
Under torsdagen kom statistik som visar antalet fullbetalande prenumerationer under perioden 29 januari till den 28 februari. Den visar att TTELA har 1 005 fullbetalande prenumeranter på sin plustjänst.
Efter en månads provprenumeration till ett lägre pris, övergår tjänsten till ett ordinarie pris.
Under de 28 veckor som tjänsten funnits har 3 212 personer provat på TTELA:s plusprenumeration. Det innebär att TTELA har det högsta medelvärde när det gäller antalet nya digitala prenumeranter per vecka bland Stampens sex tidningstitlar, förutom Göteborgs-Posten.
Trovärdighet
– Journalistik kostar, framför allt kvalitetsjournalistik med hög trovärdighet vilket TTELA står för, säger Cecilia Frisk.
LÄS ÄVEN:Om att lyssna på läsarna
Sammanlagt har TTELA, Bohusläningen, Strömstads Tidning, Hallandsposten, Hallands Nyheter samt Göteborgs-Posten haft 25 933 personer som testat och eller testar pluskampanjen sedan start som skedde på Bohusläningen och Strömstads Tidning i juli förra året.