Västtrafiks biljett-app kraschade

Under torsdagen gick det inte att köpa biljett via Västtrafiks app To Go. Appen låg nere under flera timmar.

ANNONS
|

Under torsdagen hade Västtrafik har störningar i sin mobilapplikation To Go. Problemet rapporterades in vid 15.30-tiden och under flera timmar gick det inte att köpa biljett via appen.

– Våra it-tekniker jobbar för fullt med att lösa problemet, men vi har ingen prognos för när det är löst än, sa Kristian Lans, presskommunikatör vid Västtrafik.

Appen används av omkring 50 000 personer om dagen. Eftersom felet gällde applikationen var problemen inte isolerade till något specifikt område, utan gällde alla användare.

Kristian Lanspåpekade dock att resenärerna inte behövde vara oroliga för att få böter under tiden som appen låg nere.

– Vi har skickat ut en tillfällig biljett till alla användare så det ska inte drabba några kunder. Den tillfälliga biljetten går att resa på som vanligt, sa han.

ANNONS

Vid 18-tiden fungerade appen som vanligt igen. Västtrafik hade vid den tidpunkten inte någon förklaring till problemen.

ANNONS