Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Om Cookies
PROVA

Ligg på Plus från start - hela innehållet för 49 kr Fri tillgång till all lokaljournalistik.

Västtrafiks app låg nere

Det går just nu inte att köpa biljetten via Västtrafiks app. Tekniker jobbar på problemet.

Enligt Västtrafiks hemsida gick det inte att varken köpa eller visa biljett i appen To Go. Problemet uppstod vid 10-tiden under lördagsmorgonen.

Under tiden som problemet fortgick skickade de ut en tillfällig biljett. Den biljetten gällde i hela regionen under 30 minuter.

– Om man åker en resa som tar längre tid än 30 minuter, uppdatera appen för att se om den kommit igång. Funkar den igen måste man då köpa en biljett, om den inte gör det förlängs biljetten, säger Cesar Kakolewski, störningskoordinator på Västtrafik.

– Vi har ingen prognos än, it håller på med problemet, sa Cesar Kakolewski under lördagseftermiddagen.

Inga kommer att få tilläggsavgifter på grund av de tekniska problemen. Västtrafik har informerat biljettkontrollanterna om problemet.

Vid 15-tiden var det tekniska problemet fortfarande inte åtgärdat.

– Det ligger inte hos oss, utan det är vår betaltjänsteleverantör som har problem, så det jobbar på att lösa felet, säger Lena Jovén, presskommunikatör vid Västtrafik.

Vid 17.30 meddelade Västtrafik att de tekniska problemen var lösta och att det åter gick att köpa biljetter i appen.

MEST LÄST