Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

⇒ Om cookies och personuppgifter
PROVA

Ligg på Plus från start - hela innehållet för 1 kr Fri tillgång till all lokaljournalistik.

Västtrafiks To Go-app fungerar igen

Resenärer kunde inte köpa eller visa biljetter – To Go app låg nere i flera timmar.

Västtrafik hade under måndagen stora tekniska problem med sin To Go-app. Störningen upptäcktes strax efter klockan sju på måndagsmorgonen. Det gick varken att köpa biljett, eller att visa sina befintliga biljetter, som till exempel Regionen runt-biljett.

– Vi har ett tillgänglighetsproblem, appen får inte kontakt och det gäller hela funktionen. Felsökning pågår, men vi har ingen prognos när problemet kan vara avhjälpt, sa Kristian Lans på Västtrafiks presstjänst vid 09.00-tiden.

Så länge hänvisar man kunder att vända sig till en fysisk butik för att köpa biljett. De med redan köpt biljett som inte går att visa behöver inte agera på något sätt.

– Våra medarbetare på alla fordon är informerade om läget och ingen resenär ska drabbas av någon tilläggsavgift, säger Kristian Lans.

Vid 09.40 informerade Västtrafik att appen fungerar igen som vanligt. Vad som orsakade störningen är ännu oklart, men det kommer att kommuniceras under dagen.

Bara för en vecka sedan hade Västtrafik liknande problem med appen, men då var det även problem med att komma in på hemsidan och reseplaneraren.

 

MEST LÄST