Gripen och Skoftebyn, här med Viktor Nordmark och Jonas Wallén, inleder ett samarbete på marknadssidan.
Gripen och Skoftebyn, här med Viktor Nordmark och Jonas Wallén, inleder ett samarbete på marknadssidan.

Gripen och Skoftebyn i samarbete

Gripen + Skoftebyn = sant. Ja, i alla fall på marknadssidan. – Vi har beslutat oss för att inleda ett samarbete kring våra företagsnätverk, berättar Jonas Wallén, marknadsansvarig inom Skoftebyns IF.

ANNONS
|

Gripen är främst aktivt på vintern, Skoftebyn mest på sommaren. Nu ska klubbarna dra nytta av varandra och synas året runt.

– Vi tror att det kommer att gynna båda klubbarna och även våra samarbetspartners när vi syns i fler sammanhang, säger Jonas Wallén.

Idén är helt ny och TTELA är först med att få nyheten.

– Vi lanserar den nu, genom er, säger Viktor Nordmark, som jobbar på Gripens marknadsavdelning.

Varför väljer just ni två att samarbeta med varandra – kunde ni ha valt andra klubbar att samarbeta med?

– Inom Skoftebyn tycker vi att Gripen är en organisation som gör ett väldigt bra arbete på marknadssidan. De är professionella och sköter sin verksamhet på ett bra sätt. Vi har mycket att få i utbyte av dem, samtidigt som vi inom Skoftebyn också har ett stort nätverk av företagare och det växer hela tiden. Tillsammans blir vi starkare, säger Jonas Wallén.

ANNONS

Det var Jonas Wallén som tog kontakten med Gripen och presenterade sina tankar för klubben.

– Skoftebyn är en stor fotbollsförening i Trollhättan och vi är den enda bandyklubben i Trollhättan. Vi har mycket att lära av varandra, säger Viktor Nordmark.

Exakt hur samarbetet kommer att gå till är inte spikat ännu, eftersom föreningarna bara träffats vid ett par tillfällen.

– Men det kan handla om gemensamma aktiviteter kring matcher där våra olika föreningars sam- arbetspartners ska kunna dra nytta av varandra, säger Viktor Nordmark.

Jonas Wallén:

– Rent konkret så har vi en förhoppning om att våra samarbetspartners ska få ut mer av sin sponsring genom att vara med och stötta idrotten året om och på så sätt kunna göra fler affärer.

Vilken reaktion har ni fått av de företag som stödjer er?

– Jag har pratat med några av dem och hittills har jag bara mötts av positiva reaktioner, säger Jonas Wallén.

ANNONS