* Slopa centraliseringen av schemaläggning och lägg det på enheterna, med ett "rullande" schema. (För så mycket ändras det inte i verksamheten att det behöver sitta tolv personer att lägga schema?). Samma för planerarna: Ska vara på enheterna.
Det fungerade tidigare, då gjorde gruppledarna detta jobbet. Men nu gör vi dubbeljobb - schemaläggare, planerare och sen gruppledare som får gör om 30 procent av scheman för att det inte förekommer någon kommunikation plus att "jaga" personal vid till exempel sjukdom och göra om planeringen. Detta skulle ni lätt spara många miljoner på det då även sjukfrånvaron skulle minska.
* Ni införde ett nytt avgiftssystem 2017. Det finns föreningar/verksamheter/privatpersoner som har tillgång till lokaler/boende där Trollhättans stad står för hyreskostnaden. Har ni koll på att föreningen/verksamheten/personen betalar sin månadsavgift efter att detta nya system infördes? Tror inte det!
Behöver ni en ny ekonom?
Trollhättans stad har erbjudits att besvara med avböjt.