Förslaget om kontaktcenter borde förpassas till papperskorgen?

Jag jobbar inom Trollhättans stad och har precis tagit del av ett förslag om att införa ett kontaktcenter i staden. Detta till en kostnad av 22 miljoner kronor. Beslut ska fattas innevarande höst. Tidigare i år spenderades många miljoner på införandet av en ny grafisk profil.

ANNONS
|

Samtidigt nås vi av beskedet att Arbetsmarknads- och socialförvaltningen ska spara 15 miljoner genom att säga upp 25-30 anställda som jobbar med att ge kommunens mest utsatta barn, ungdomar och vuxna nödvändigt stöd. Var finns logiken i Trollhättans stads prioriteringar? Kan inte se att förslaget om kontaktcenter kan hanteras på annat sätt än att omedelbart förpassa det till papperskorgen.

Oroad

comments

Kommentarer

Kommentera

Vad tycker du? Här nedan kan du kommentera artikeln via tjänsten Ifrågasätt. Märk väl att du behöver skapa ett konto och logga in först. Tänk på att hålla god ton och att inte byta ämne. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Inlägg som bedöms som olämpliga kommer att tas bort och TTELA förbehåller sig rätten att använda kommentarer i redaktionellt innehåll.

ANNONS