Varför finns det ingen svarstid kvar när man ringer?

Undrar över Primapraktiken, som från början var bra, men har blivit betydligt sämre. Svårt att få tider, ofta när man ringer så finns ingen svarstid kvar. Varför? Ni får väl sätta in fler som kan svara i så fall eftersom telefontiden är mellan 07.30-17.00. Replik Svar: Hej! Tack för dina synpunkter. För att öka vår tillgänglighet har vi vidtagit två konkreta åtgärder:

ANNONS
|

Om det nu är så att det är 1177 som gäller, skriv in det som första val på er hemsida. Hur svårt kan det vara?

Inte konstigt att akuten på Näl blir överbelastade, det är för att ni sköter tidsbokningen så illa (det finns fler vårdcentraler som också bidrar till detta).

Ni får gärna svara på det här.

Frustrerad

Lättakuten, dit du kan söka för nytillkomna, akuta besvär, utan att boka tid. Lättakuten är öppen på eftermiddagen, alla vardagar.

PTJ24, som är en digital tjänst, öppen dygnet runt. Du kan när som helst påbörja ditt ärende hemifrån, och får sedan svar under tjänstens öppettider, som är klockan 8-15 varje vardag.

ANNONS

För mer information om ovanstående, samt övriga nyheter om Primapraktiken, är du välkommen att besöka vår hemsida: www.primapraktiken.se

Tomas Everitt

verksamhetschef Primapraktiken

comments

Kommentarer

Kommentera

Vad tycker du? Här nedan kan du kommentera artikeln via tjänsten Ifrågasätt. Märk väl att du behöver skapa ett konto och logga in först. Tänk på att hålla god ton och att inte byta ämne. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Inlägg som bedöms som olämpliga kommer att tas bort och TTELA förbehåller sig rätten att använda kommentarer i redaktionellt innehåll.

ANNONS