Besviken på Postnord

Vår moster bor numera i ett varmare klimat.

ANNONS
|

Reumatismen som tvingade henne bort från den svenska sjukvården har nästan försvunnit och i år längtade vi efter att få träffa henne än en gång på hennes födelsedag. Men covid-19 satte stopp för allting. Vår 95-åriga moster har ingen släkt där hon bor och som alla andra äldre fick hon hålla sig till social distansering. Vi kunde inte vara där men en present från hemlandet vore välkommen, tänkte vi. Hos Postnord hittade vi ”Skicka Direkt snabbt och spårbart…här kan du enkelt köpa frakt online”.

Vi köpte en mugg med svenska sommarmotiv vi rengjorde och packade ordentligt. Paketets storlek räckte till ett brevporto för Postnord. Vi ordnade allt som ”Skicka Direkt” krävde, skrev ut etiketten som sedan sattes på försändelsen. Sedan registrerades kollin hos matbutikens Postnord. Paketet kom aldrig fram till moster och Postnord meddelar sin icke skyldighet att leta efter det eftersom ett brev är inte spårbart tvärtemot det som påstås inledningsvis i deras digitala tjänster. Frakten på 135 kronor blev till ingen nytta och mosters present är "spårlöst" försvunnen. Det är sista gången vi skickar ett paket med Postnord.

ANNONS

Marie

comments

Kommentarer

Kommentera

Vad tycker du? Här nedan kan du kommentera artikeln via tjänsten Ifrågasätt. Märk väl att du behöver skapa ett konto och logga in först. Tänk på att hålla god ton och att inte byta ämne. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Inlägg som bedöms som olämpliga kommer att tas bort och TTELA förbehåller sig rätten att använda kommentarer i redaktionellt innehåll.

ANNONS