Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Följer

Ingen prenumeration
  • Mitt TTELA
  • Korsord
  • Erbjudanden
  • Logga ut
Bild: Simon Rehnström/SvD/TT

Blev bemött som en snattare?

Jag handlade på Hemmakväll i Trollhättan den 5 september vid 15-tiden, till mitt barn.

Det här är en insändare. Åsikter som uttrycks är skribentens egna. Vill du svara på insändaren eller skriva en egen? Gör så här.

En av produkterna jag köpte hade kort datum. Jag gick då fram till personalen med lugn attityd och sa: "Har jag rätt att återlämna? Den har kort datum och säljes för ordinarie pris"? "Nej, vi lämnar inte tillbaka alls", sa hon med aggressiv ton.

Sen kom helt plötsligt en annan i personalen och sa: "Jo, absolut, visst får du lämna tillbaka den". De visste inte vilka regler som gäller och sen vägrade de att lämna tillbaks det och hade som ursäkt att chefen inte är här. Efter en hel del gräl blev jag tillsagd att "hålla käft". Sen föreslog de: "Du kan byta ut den mot en annan vara om du vill".

Jag hade precis kommit från jobbet – kan man inte få en butik att fungera som den ska under helger så kan ni lika gärna ha stängt när ni saknar engagemanget och drivet för det. Jag hade accepterat hela situationen om jag hade blivit bättre bemött. Jag blev utskälld och faktiskt förolämpad, och kvittot bara försvann från bordet. Jag är medlem i Hemmakväll och handlade för 400 kronor och det är inte första gången jag handlar där. Varför blev jag behandlad som en snattare?

Det här handlar inte bara om pengar för mig. Jag gick in och handlade blint efter vad jag kände och blev förolämpad?!

En respektfull medlem

Svar direkt:

Kära trogna kund, vi beklagar djupt att du upplevt att du blivit bemött på ett, enligt dig, kränkande sätt i vår butik. Detta är något vi tar på stort allvar och beklagar att du inte sökt upp mig som ytterst ansvarig och ägare omedelbart. För att förtydliga vill jag bara meddela att vi tyvärr inte har möjlighet att byta öppnade varor om dessa inte har något påvisat fel utan endast är "felköp".

Chips med utgångsdatum i december upplevs av dig kort datum varvid vi erbjuder ett byte. Enligt kunder på plats som sökt upp mig så skiljer dock berättelsen om bemötandet mot din beskrivning, men trots det är ju vårt mål att varje kund ska vara nöjd med sin upplevelse.

Håkan Krabbe