Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Följer
Bild: Stefan Bennhage

Det är hisskatastrof Eidar!

Nu måste ni ta tag i hissproblemen på Strömkarlen! Två hissar, en liten och en stor hiss på 100 lägenheter som har så mycket problem.

Det här är en insändare. Åsikter som uttrycks är skribentens egna. Vill du svara på insändaren eller skriva en egen? Gör så här.

Oftast en gång i veckan är en av hissarna sönder, folk sitter fast och det är mycket obehagligt.

Fredagen 6 mars gick den stora hissen sönder och en lapp med att delar var beställda sattes upp. Hur kommer exempelvis ambulansen upp och ner, den lilla hissen tar ingen bår. Hela helgen ska över 100 boende plus kommunens personal åka i en hiss för sex personer.

Nu är det bara fråga om när även den lilla hissen stannar, den skramlar och låter och det är mycket obehagligt att åka i den.

Fler hissar måste byggas! En yttre hiss i varje ända av Strömkarlen, hur svårt kan det vara?

Detta är helt oacceptabelt! Problemet måste lösas nu!

Arg hyresgäst!

Svar direkt:

Vi är medvetna om att det varit en del problem med våra hissar på Strömkarlen den senaste tiden, vilket vi beklagar. Sedan i september 2019 har vi haft fler felanmälningar än normalt gällande just denna hiss. Detta trots att vi besiktigar alla hissar varje år och renoverat och uppdaterat mekaniken för fem år sedan. Vi tar detta på allvar.

Vid den sist inkomna felanmälan, 5 mars, lades en beställning på en större och mycket omfattande reparation och genomgång av hissen. Hissföretaget Wennergrens har meddelat att det är cirka två veckors väntetid på de delar som krävs för att genomföra reparationen, med reservation för viss fördröjning då många leveranser försenas till följd av coronaviruset.

Vi tar er frustration och oro på största allvar och beklagar att det har krånglat till vardagen.

Joel Lindén

distriktschef Eidar