Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

 Bild: Amir Nabizadeh/TT
Bild: Amir Nabizadeh/TT

Det var nu den riktiga cirkusen började på Postnord

Det har länge talats illa om Postnords verksamhet.

Det här är en insändare. Åsikter som uttrycks är skribentens egna. Vill du svara på insändaren eller skriva en egen? Gör så här.

Jag har själv, hittills, sluppit att stifta närmare kontakt med detta högst tvivelaktiga bolag, som alla vet, har monopol på postal verksamhet. Jag hittade det ställe där man skulle slutföra betalningen. Fullständigt meningslöst. Jag möttes av budskapet att “något gick fel. Försök igen:” Jag ringde upp. Men jag hade kommit till fel avdelning, och fick be att bli omkopplad till rätt instans. Till slut hamnade jag på fakturaavdelningen.

Det var nu den riktiga cirkusen började. En kvinnlig, handläggare, svarade här. Jag förklarade mina problem. Hon trodde nu att jag använde fel webbläsare, så vi provade med det också. Hur det gick har ni givetvis redan listat ut. Jag bad då om att få en faktura skickad till mig. Men nej då, detta gick inte alls. Nähä. Jag bad då att få bli kopplad till högsta chefen för Postnord. Det gick inte alls. Helt hårresande! Jag letade genast upp telefonnumret till den högste chefen för den så kallade portal-avdelningen på Postnord.

En trevlig och tillmötesgående man svarade. Vips, så var mitt problem löst! Äntligen hjälp. Men mina problem skulle inte vara över än. För döm om min förvåning när jag tömde mitt postfack igår. Då låg det, inte en, utan två påminnelser, i högst hotfull ton, från Postnord. Har någon hört talas om något företag som fakturerat en kund innan (!) varan ankommit till bolaget? Nej, trodde väl det! Postnords portalavdelning är beläget I Vänersborg.

Malena Sjöman

Svar direkt:

Det var roligt att höra att det löste sig med ditt problem. Med ledning av informationen i insändaren är det tyvärr inte möjligt att säga något om vad som var orsaken till det, men en sak vill jag passa på och förtydliga.

Det stämmer att det finns en PostNordportal, som används av kunder med avtal, ofta lite större kunder som skickar många försändelser. Portalen har dock ingenting med Vänersborg att göra; där finns istället en arbetsplats för brevbärare och skåpbilschaufförer.

Stefan Johansson,

distributionsområdeschef PostNord