Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Följer

Ingen prenumeration
  • Mitt TTELA
  • Korsord
  • Erbjudanden
  • Logga ut
 Bild: Bertil Ericson / TT
Bild: Bertil Ericson / TT

Får ofta svaret - ring senare eller en annan dag

Replik
Svar på "Har vårdcentralen lagts ned?", 11 juni.

Det här är en insändare. Åsikter som uttrycks är skribentens egna. Vill du svara på insändaren eller skriva en egen? Gör så här.

Håller med 70-plussare! Det verkar som om Primapraktiken har andra prioriteringar. Vi vanliga patienter verkar vara en belastning för er. Vi ska behärska digital teknik till fullo för att försöka komma i kontakt med er. Men även om vi tar till alla kunskaper möts vi av ett digitalt formulär, som gör att vi genast lägger ned alla försök att komma i kontakt med er. Om jag nu orkar plöja igenom hela ert formulär innan klockan 15:00, så lovar ni att kontakt ska tas samma dag. Skitsnack! Jag kallar detta "trams" (ett populärt ord inom högerfalangen).

Vi 70-plussare verkar inte vara värda någonting för er. Ta in en massa pengar på annan årlig kommande verksamhet samt andra prioriterade grupper verkar vara er melodi. Försöker man få tag i er på telefon, får man ofta svaret att "kön är full försök lite senare eller en annan dag". Dessutom lovar ni att vi som är "stammisar" hos er, ska få en egen läkare. Detta tycks även vara något som ni inte kan hålla. Jag har varit en nöjd kund/patient hos er, men nu får jag nog se mig om efter någon som tar hand om mina hjärtproblem och till detta kopplade receptförskrivningar. Tråkigt att ni inte kan leva upp till vad ni lovat. Trodde inte att ni inom sjukvården kan "lova runt men hålla tunt".

Ledsen gammal man