Vi sparar data i cookies, genom att
använda våra tjänster godkänner du det.

 Bild: Christian Flodin
Bild: Christian Flodin

Flertal kommunalanställda jag känner vill kräkas på systemet

TTELA gjorde 1 september 2021 en artikel om Trollhättan stads nya satsning på ett kontaktcenter. Centralisering i stalinistisk anda.

Det här är en insändare. Åsikter som uttrycks är skribentens egna. Vill du svara på insändaren eller skriva en egen? Gör så här.

”Målet är en kommunal service i världsklass” stod det. Jag kan konstatera att det blivit raka motsatsen. Flertal kommunalanställda jag känner vill kräkas på systemet, mejl hamnar fel, ärenden drar ut på tiden och så vidare.

Kunder jag själv behövt hänvisa till kommunen kommer frustrerat tillbaka och kommentaren jag fick sist var "de fattar ju inte ett jävla skit". Det tar dagar att komma dit man ska, när man väl kommer dit går ärenden oftast väldigt smidigt då kommunen är full av duktiga, kompetenta handläggare. Men det där kontaktcentret är bara en gigantisk mur för den enskilde som vill nå det offentliga.

De nekar till och med att lämna ut uppgifter i strid med offentlighetsprincipen och följer inte förvaltningslagens krav på service. Om detta är kommunal service i världsklass tycker jag synd om resten av världen.

Missnöjd