Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Följer

Ingen prenumeration
  • Mitt TTELA
  • Korsord
  • Erbjudanden
  • Logga ut
Bild: Kent Eng

Fungerar Trollhättans stads app för felanmälan?

Jag har gjort flertalet felanmälningar under året men ingenting blir åtgärdat.

Det här är en insändare. Åsikter som uttrycks är skribentens egna. Vill du svara på insändaren eller skriva en egen? Gör så här.

Det handlar om allt från klotter till trasiga saker och eftersatt underhåll såsom klippning och sly.

Ett exempel är räcket på Kärlekens stig där jag felanmälde två gånger med en månads mellanrum utan att någonting hände. Är inte detta en säkerhetsrisk?

Fungerar ej appen eller bryr sig kommunen helt enkelt inte om det som anmäls via den?

Medborgare som försöker bry sig

Svar direkt:

Tack för din insändare och för att du är en medborgare som bryr sig.

Vi jobbar kontinuerligt och intensivt med alla felanmälningar som kommer in. Vi värdesätter dom högt eftersom alla medborgare och besökare är viktiga ögon och öron för oss.

Vi jobbar också ständigt för att prioritera de resurser vi har på bästa sätt, men periodvis har vi svårt att hinna med i den takt vi önskar. Återkommande skadegörelse och klotter tar mycket resurser som vi hellre vill lägga på att underhålla och förbättra staden.

Till exempel staketet vid Kärlekens stig har vi lagat tidigare men dessvärre utsätts det för återkommande skadegörelse. Klottersanerarna gör ett jättejobb men det har hänt ett flertal gånger att dom hittar klotter på ytor som dom sanerat dagen innan.

Vi kommer fortsätta att jobba för en finare och tryggare stad och i det arbetet är felanmälningar en viktigt pusselbit.

Fredrik Hallstensson

Gatu- och parkchef