Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Följer
Bild: Tommy Feldth

Hur tänker de biljettansvariga i Folkets hus?

Då jag kom för att hämta mina biljetter till soppteatern gick det inte att betala med kontanter. Det måste vara kort!

Det här är en insändare. Åsikter som uttrycks är skribentens egna. Vill du svara på insändaren eller skriva en egen? Gör så här.

Nu hade jag inget kort med mig utan frågade om det gick med swish. Nej, inga pengar och inget swish. Det måste vara kort!

Jag blev både arg och ledsen då jag fick åka hem utan att ha fått uträttat mitt ärende.

Ska det vara så svårt att få betala? Det finns säkert en hel del äldre som inte har något kort. De får alltså inte tillgång till era arrangemang.

Ni skrämmer ju bort folk! Hur tänker ni?

Jättebesviken som önskar svar

Svar direkt

Vi har kommit fram till att en minskning av kontanter som betalningsmedel är den väg marknaden och samhället är på väg idag. Vi har märkt en tydlig minskning gällande andelen kontanter vi tar emot, de senaste åren. Att hantera mindre mängder kontanter, med de förutsättningar som finns i dagens läge, blir tyvärr inte lönsamt.

Folkets Hus Kulturhuset blev kontantfria i februari 2019 och innan dess hade en stor del av våra besökare redan anpassat sig till att betala med kort. Information om detta har kommunicerats under hela perioden sedan vi blev kontantfria. Dels här i huset, men även på vår hemsida. Därmed har vi haft väldigt få klagomål över att vi blivit kontantfria. Vi bedömer att bankkort är ett väl vedertaget betalningsmedel år 2019.

Jonas Torrestad

vd Folkets Hus Kulturhuset