Vi sparar data i cookies, genom att
använda våra tjänster godkänner du det.

Platsvarumärke som är utan mening och syfte!

För någon vecka sedan presenterade Vänersborgs kommun det nya platsvarumärket.

Det här är en insändare. Åsikter som uttrycks är skribentens egna. Vill du svara på insändaren eller skriva en egen? Gör så här.

Bild: Andreas Olsson
Bild: Andreas Olsson

Det är enligt uppgift genom varumärket som kommunen nu vill exponera och profilera sig. Nu finns nymodigheter som grafisk design, olika varumärken och mycket annat som kostat skattebetalarna mycket pengar att ta fram hos reklamfirman.

Platsvarumärkets två kärnuttryck som nu exponeras överallt i centralorten, sociala medier och hemsidor lyder:

”Tillsammans är vi Vänersborg” och ”Regionhuvudstaden Vänersborg”. Jag som bor i Brålanda blir nu väldigt konfunderad, vad menar de styrande i kommunen med dessa två uttryck som plats i den kommun jag tillhör?

* Hur har kommunen tänkt locka nya invånare och företag till Vänersborgs kommuns övriga tätorter och landsbygd när det bara står ”Vänersborg” och det mycket osanna uttrycket ”Tillsammans är vi Vänersborg”?

*Hur har kommunens styrande tänkt informera centralortens invånare att kommunen faktiskt är större och mer hållbar än det som finns innanför broarna?

Gör om gör rätt, lär av andra landsbygdskommuner.

Vision