Besökte Lidl på Överby i Trollhättan fredag den 10 mars klockan 13.17. Jag letade efter purjolök som enligt annonsbladet skulle kosta 20 kronor för två stycken. I grönsakshyllan låg purjolök med priset 16.90 per styck.Jag tog två stycken och gick till kassan. Sa till killen som stod där att dessa ska kosta 20 kronor för två enligt annonsbladet.
Nej, sa han, det går inte att stämpla in för det priset längre. Men priset gäller ju hela veckan sa jag. En kund bakom mej i kön frågade vem som bestämt att det inte går längre.Det är vår chef som lagt in priserna fick vi till svar. Och var finns han då? Han finns i Danmark?
Hur kan en butik lura sina kunder så här? Väntar ett svar och ursäkt från ansvarig på Lidl . Gärna en kompensation också.
Vill inte bli lurad
Svar direkt:
Vi på Lidl har samma pris i alla våra butiker, oavsett om man handlar i Boden eller i Trollhättan. Vi har ett och samma kampanjblad som gäller i alla butiker i hela Sverige. Det verkar som om det skett ett missförstånd kring det aktuella erbjudandet, vilket vi beklagar.
Erbjudandet 2 för 20 kronor på purjolök gällde 6-8 mars, det vill säga inte den aktuella dagen. Det framgick i kampanjbladet (se bifogad bild). Vi beklagar att insändarskribenten missuppfattat reklambladet och hoppas att personen trots det kunde genomföra sin handling enligt plan. Tack för att du handlar på Lidl!
Nahir Aslan
Presschef Lidl
Kommentarer
Kommentera artikeln
Vad tycker du? Här nedan kan du kommentera artikeln via tjänsten tjänsten Ifrågasätt. Märk väl att du behöver skapa ett konto och logga in först. Tänk på att hålla god ton och att inte byta ämne. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Inlägg som bedöms som olämpliga kommer att tas bort och TTELA förbehåller sig rätten att använda kommentarer i redaktionellt innehåll.