Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Följer

Ingen prenumeration
  • Mitt TTELA
  • Korsord
  • Erbjudanden
  • Logga ut
Bild: Stefan Bennhage

Trycks in hur många som helst i bussen

Åkte med 65:ans buss den 1 september klockan 12.45 med en sur chaufför som knappt ville svara på tilltal.

Det här är en insändare. Åsikter som uttrycks är skribentens egna. Vill du svara på insändaren eller skriva en egen? Gör så här.

Han stod utanför och pratade med en bekant tydligen och gjorde sig ingen brådska att åka på utsatt tid.

Inte nog med detta, denna trängsel på dessa bussar, halva bussen är ju avstängd för chauffören?

Sen får det tryckas in hur många som helst – hur ska man slippa smittspridning då?

Västtrafik får väl ha visst antal på bussarna som det är på andra ställen?

Sen får det väl sättas in fler bussar. Skärpning Västtrafik!

Svar önskas i tidningen från någon ansvarig. Alla har inte tillgång till egen bil, dom har inget val utan är hänvisade till er.

Arg resenär

Svar direkt:

Jag beklagar din upp­levelse när du reste med oss i veckan. Det är viktigt att man som resenär känner sig väl bemött och upplever vår trafik som pålitlig. Vi arbetar dagligen för att alla de som måste resa med oss ska kunna göra det på ett tryggt och säkert sätt.

Vi förstärker linjer med mycket resenärer för att undvika att trängsel uppstår och vi kör all trafik vi kan. Är det fullt ombord kan föraren eller våra trängselvärdar upplysa om det men de kan inte fysiskt hindra någon från att kliva på. Vi påminner därför våra resenärer, i fysiska och digitala kanaler, att hålla avstånd och fortsätter att uppmana till att undvika onödiga resor. Detta ligger även i linje med Folkhälsomyndighetens rekommendationer.

Anledningen till att främre delen av bussen är avspärrad är att förarna som kör eller reser mellan pass ska kunna göra det på ett tryggt sätt.

Vi tar tacksamt emot synpunkter på hur vi kan bli bättre eller var trängsel uppstår ombord. Om du upplever att det är trångt är du välkommen att kontakta vår kundservice så följer vi upp det.

Ellen Pileblad

Västtrafik