Varför har man ändrat rutinerna?

Om man är med i vad insändaren kallar IT karusellen så fungerar den tekniska utvecklingen på Primapraktiken bra.

ANNONS
|

Replik:

Få prata med en människa och inte en maskin 24 juni, 2020

Däremot är det svårt eller omöjligt att komma fram på telefon. För ett antal år sedan var Primapraktiken bra och låg högt i de enkätundersökningar som gjorde. Kallelse till de halvårsvisa eller årsvisa kontrollerna av blodtryck med mera kommer inte längre. Blodtrycksmedicin skrivs ut utan föregående kontroll. Varför har det blivit så?

Undrande patient

Svar direkt:

Tack för dina synpunkter. Hör gärna av dig till oss så kan vi diskutera det närmare.

Erik Stjärnered

Specialist i allmänmedicin

Tf verksamhetschef

Primapraktiken

comments

Kommentarer

Kommentera

Vad tycker du? Här nedan kan du kommentera artikeln via tjänsten Ifrågasätt. Märk väl att du behöver skapa ett konto och logga in först. Tänk på att hålla god ton och att inte byta ämne. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Inlägg som bedöms som olämpliga kommer att tas bort och TTELA förbehåller sig rätten att använda kommentarer i redaktionellt innehåll.

ANNONS