Vi sparar data i cookies, genom att
använda våra tjänster godkänner du det.

 Bild: Amir Nabizadeh/TT
Bild: Amir Nabizadeh/TT

Varför har Postnord inte kontaktuppgifter så vi kan klaga?

Sedan några veckor tillbaka ska vi få posten varannan dag, tisdag-torsdag ena veckan, måndag - onsdag - fredag varannan, enligt löftet från Postnord.

Det här är en insändare. Åsikter som uttrycks är skribentens egna. Vill du svara på insändaren eller skriva en egen? Gör så här.

Det tog knappt två veckor att bryta det löftet. I Kristi Himmelsfärdsveckan som var en tredagarsvecka uteblev postutdelningen på våra gator i Mellerud helt. Stor besvikelse hos oss som inför helgen ville få dagstidningar och veckotidningar.

Innebär också att det kommer att gå sex dagar mellan utdelningarna, onsdag ena veckan, tisdag nästa.

Skulle skriva ett mejl till Postnord för att klaga, men på deras hemsida finns ingen mejladress att skriva till och ingen chattfunktion som de flesta andra företag har. Och kundtjänstens telefonservice är inte öppen på helgdagar, så när man inte förrän sent på fredagen konstaterar att det inte kom någon post (brukar dyka upp sent hos oss) går det inte att klaga förrän ett par dagar senare. Uruselt Postnord.

Lars Nilsson, Mellerud