Vi sparar data i cookies, genom att
använda våra tjänster godkänner du det.

 Bild: FREDRIK PERSSON
Bild: FREDRIK PERSSON

Vart tog de trevliga damerna från växeln vägen?

Trollhättans stad har bekostat ett nytt kontaktcenter för flera miljoner kronor som vi skattebetalare får stå för, men då ska det väl ändå fungera?

Det här är en insändare. Åsikter som uttrycks är skribentens egna. Vill du svara på insändaren eller skriva en egen? Gör så här.

Sist jag ringde så skyllde personen på att det var fel på Telia? Men det var ju ändå personen som svarade i kontaktcentret som kopplade mig fel. Detta kan väl inte skyllas på Telia?

Väntetiden innan man kommer fram till någon på detta toppmoderna kontaktcenter är under all kritik.

Jag har fått sitta i kö i upp till en hel timme innan någon ens orkar lyfta på luren, och fast att jag är pensionär så är även min tid viktig och dyrbar. Personalen låter så ointresserad och oproffsig så jag tycker dom ska söka nytt arbete.

Vart tog de trevliga damerna från växeln vägen? Jag som är en äldre medborgare blir både förskräckt och bestört hur det har blivit.

Uppretad skattebetalare

Svar direkt:

Vi beklagar att du fått vänta och att det tagit lång tid att få svar ifrån oss. Vår ambition är att vi ska ge god och service till alla som tar kontakt med oss på Trollhättans stad.

Tyvärr har öppnandet av den nya enheten både haft tekniska problem med driftsstörningar och en sjukfrånvaro som påverkar våra ledtider att hantera servicekanalerna. Vi har därför både satt in kortsiktiga som långsiktiga åtgärder för att hantera tillgängligheten och den olyckliga situation som du drabbats av.

Vi ser fram emot att dessa åtgärder ska öka tillgängligheten för dig och alla som kontaktar oss.

Kontaktcenter Trollhättans stad