Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Följer

Ingen prenumeration
  • Mitt TTELA
  • Korsord
  • Erbjudanden
  • Logga ut
Bild: Kent Eng

Vi skattebetalare ska betala 345 kronor i bidrag per biljett?

Paul Åkerlund har suttit i flygplatsens styrelse under många år och via sin vd på flygplatsen stoppat både nya bostadsområden (Lärketorpet med flera) och tillbyggnad av sjukhuset Näl (Näl som egentligen är skapt för att bygga till på höjden). I TTELA kan man läsa att Näl desperat bygger till på sina innergårdar med dyra lyft och brandkrav som följd (varför? det är inte något som regionens projektörer pratar så högt om)

Det här är en insändare. Åsikter som uttrycks är skribentens egna. Vill du svara på insändaren eller skriva en egen? Gör så här.

Flygplatsen har dessutom påtvingat boende på Skogshöjden att bygga sina hus så låga, även ner i marken, vilket medför risk för fuktskador. De boende får inte ha tillräckligt höga skorstenar till sina braskaminer på sina hus, fast kommunens gatlyktor på gatan och träden ändå är långt högre. Flygplatsen hävdar att där ska deras flygplan dundra förbi mellan träden strax ovan taken. Paul Åkerlund sitter även i regionpolitiken och beviljar även där bidrag till sin egen flygplatsstyrelse där han sitter som ordförande (Jäv enligt TTELA artikeln i samma tidning som har artikeln om tillbyggnaden på Näl). Han hävdar i TTELA att 345 kronor mer per biljett är ohållbart för att minska skattesubventioneringen, att flygresenärerna flyr då.

Samtidigt menar han att vi som skattebetalare ska betala 345 kronor i bidrag till varje biljett för till exempel en anställd på Vattenfall som ska åka upp på möte i Stockholm, samtidigt som Vattenfall mjölkar sina ofrivilliga kunder på miljarder i vinst på sina elnätsavgifter. Vattenfall som gör TV-reklam för att ställa om och vara ledande på miljömål. Att miljöpartiet och vänsterpartiet sitter i samma sjunkande båt gör inte historien bättre.

Vänsterorienterad utan svävande verklighet – vad ska man rösta på?