Vi vill börja med att beklaga att er dotters resa inte genomfördes i enlighet med de krav vi ställer på utförandet.
Vi har tagit emot dina synpunkter och det är hanterat med det aktuella trafikföretaget, vi beklagar att återkoppling till er uteblivit. Vi följer upp alla synpunkter som inkommer till oss om den anropsstyrda trafiken.
Regelverket ser lite olika ut mellan kommuner när det gäller om det är tillåtet för kunder att ta med husdjur, då det är respektive kommun som avgör hur resor ska genomföras. Servicehund är som ni skriver ett hjälpmedel och är alltid tillåtet.
Men oavsett är det inte tillåtet för föraren att ha med sig husdjur i fordonet.När det gäller betalning är det kunden som väljer om den vill betala med kort eller kontanter, vi ställer krav på våra trafikföretag att båda kunna ta emot betalning på båda sätten.
Vi samordnar mer än 1,8 miljoner resor varje år och merparten av dem går som de ska, men som en del i vårt kvalitetsarbete där målet är trygga kunder är varje synpunkt är värdefull för oss.
Henrik Kjellberg, Västtrafik