Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Riktig journalistik gör skillnad.

Bild: Lars Pehrson/SvD/TT

Vi ber om ursäkt

Replik
Svar till F.d. bankanställd om byte av kassör i förening, 2 juli.

Jag vill börja med att beklaga att ditt ärende har tagit lång tid. Vi ber om ursäkt för det, så ska det inte vara. När en förening ändrar företrädare kontaktar man banken och lämnar in ändringsanmälan, protokoll och eventuella fullmakter. Vi på kontoren i Swedbank använder en central enhet som hanterar all administration beträffande föreningar och tanken med detta är förstås att få en mer effektiv hantering av våra kunders ärenden.

Normalt sett fungerar detta väl men något har gått fel i ert fall. Vi beklagar detta, som sagt, och lovar att lösa den akuta situationen om du kontaktar oss på kontoret igen. Vi är väldigt måna om det lokala föreningslivet och vill vara, och är med och stöttar det på många sätt.

Tobias Hellberg

bankchef Swedbank i Trollhättan/Vänersborg