Att vara kund i Swedbank Trollhättan, är under all värdighet. Att få stå i ingången, nästan på trottoaren, för att förklara sitt ärende och sedan knappt få hjälp är inget annat än skamligt. Öppettiderna ska vi inte prata om. Telefonbanken dygnet runt, visst, men vissa saker måste göras på plats.
I & K
Svar direkt:
Tack för dina synpunkter, vi sätter ett stort värde på att höra våra kunders åsikter, det hjälper oss att bli bättre. Först vill jag säga att det var tråkigt att du upplevde att ditt besök hos oss inte motsvarade dina förväntningar. Vi ber om ursäkt om du inte kunde få hjälp som du hade tänkt. Vi vill förstås att man ska få så snabb och bra hjälp som möjligt. Kötiderna på kontoret varierar en del beroende på tid och dag. På måndagar är det ofta fler kunder och på sommaren har vi också färre ordinarie personal på grund av semestrar. Vi jobbar aktivt med vårt arbetssätt och försöker hitta olika lösningar för att alla ska få så snabb hjälp det går.
För att du ska få tips om hur du kan lösa ditt ärende snabbast, har vi en kundvärd som hälsar dig välkommen med en gång, innan du behöver ta en nummerlapp. Tanken är att kundvärden ska hjälpa dit tillrätta genom att ställa några frågor.
Karin Källén
privatchef Swedbank Trollhättan