Snuvad på extrapris på Lidl på Överby?

I vecka 10 står att läsa i annonsbladet att priset är 20 kronor för två purjolökar, men det fick jag inte, menar signaturen ”Vill inte bli lurad”.

ANNONS
|

Besökte Lidl på Överby i Trollhättan fredag den 10 mars klockan 13.17. Jag letade efter purjolök som enligt annonsbladet skulle kosta 20 kronor för två stycken. I grönsakshyllan låg purjolök med priset 16.90 per styck.Jag tog två stycken och gick till kassan. Sa till killen som stod där att dessa ska kosta 20 kronor för två enligt annonsbladet.

Nej, sa han, det går inte att stämpla in för det priset längre. Men priset gäller ju hela veckan sa jag. En kund bakom mej i kön frågade vem som bestämt att det inte går längre.Det är vår chef som lagt in priserna fick vi till svar. Och var finns han då? Han finns i Danmark?

ANNONS

Hur kan en butik lura sina kunder så här? Väntar ett svar och ursäkt från ansvarig på Lidl . Gärna en kompensation också.

Vill inte bli lurad

Svar direkt:

Vi på Lidl har samma pris i alla våra butiker, oavsett om man handlar i Boden eller i Trollhättan. Vi har ett och samma kampanjblad som gäller i alla butiker i hela Sverige. Det verkar som om det skett ett missförstånd kring det aktuella erbjudandet, vilket vi beklagar.

Erbjudandet 2 för 20 kronor på purjolök gällde 6-8 mars, det vill säga inte den aktuella dagen. Det framgick i kampanjbladet (se bifogad bild). Vi beklagar att insändarskribenten missuppfattat reklambladet och hoppas att personen trots det kunde genomföra sin handling enligt plan. Tack för att du handlar på Lidl!

Nahir Aslan

Presschef Lidl

ANNONS