Kraftiga förseningar vid e-handel efter corona
Upp till två veckor för att hantera moms och tull i Sverige på försändelser som beställts utanför EU. Anstormningen av beställda varor när fraktflyget nu kommit igång efter corona skapar förseningar för Postnord.
– Det är samma volym nu som det normalt är under vår toppmånad december samtidigt som vi har sommarbemanning, säger terminalchefen Mathias Stegfeldt på Postnord.
Denna artikel är endast för prenumeranter.
1 månad för 19 kr.
Därefter 50% rabatt i 3 månader.
Redan prenumerant? Logga in för att läsa:
Kommentarer
Kommentera
Vad tycker du? Här nedan kan du kommentera artikeln via tjänsten Ifrågasätt. Märk väl att du behöver skapa ett konto och logga in först. Tänk på att hålla god ton och att inte byta ämne. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Inlägg som bedöms som olämpliga kommer att tas bort och TTELA förbehåller sig rätten att använda kommentarer i redaktionellt innehåll.