Coronapandemin fick svensken att äta mer glass
Många branscher har drabbats hårt under pandemin – men inte glassmarknaden, som växte med nära nio procent under 2020.
– Konsumtionsbeteendet har ändrats på grund av att folk stannat hemma, säger Dan Bengtsson, marknadschef på Sia glass.
Denna artikel är endast för prenumeranter.
1 månad för 19 kr.
Därefter 50% rabatt i 3 månader.
Visa allt som ingår
Redan prenumerant? Logga in för att läsa:
Kommentarer
Kommentera
Vad tycker du? Här nedan kan du kommentera artikeln via tjänsten Ifrågasätt. Märk väl att du behöver skapa ett konto och logga in först. Tänk på att hålla god ton och att inte byta ämne. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Inlägg som bedöms som olämpliga kommer att tas bort och TTELA förbehåller sig rätten att använda kommentarer i redaktionellt innehåll.