Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Riktig journalistik gör skillnad.Nyheter med närvärde

GULDGRUVA. Det är lite av en guldgruva han sitter på, Thomas Löfgren, ägare till Junkyard. Nu senast har företaget tilldelats modebranschens pris för bästa e-handel.

Junkyard prisat på modegala

”En otroligt lättnavigerad modehemsida med stort och informativ innehåll ” – så lyder juryns motivering till att ge Junkyard 2010 års modepris i kategorin e-handel.

Priset, Habit fashion awards 2010, delades ut vid modegalan i Stockholms stadshus. Förutom Junk­yard hade Lindex och Oii design gått till final bland de nominerade. Junkyard drog det längsta strået, dels för sin design, dels för att man ”... kunnat visa på både en bra omsättning och ett bra resultat”, skriver juryn, bestående av e-handelsexperter och representant från fjolårets vinnare Sneakersnstuff.

Junkyard.se har tagits fram och drivs i samarbete med företaget The Viral Company, TVC, som också kan räkna in bland andra Saab Automobile bland sina kunder.

– Det här priset är en fantastisk bekräftelse för både oss och Junkyard att vi är på rätt spår, säger Erik Lindqvist, marknadschef på TVC.

Det visar, menar Lindqvist, att man är rätt ute när man satsar hårt på marknadsföring också via sociala medier, som bland annat Facebook.

– Särskilt när det gäller Junkyard har vi satsat på att ha en kommunikation med kunderna, att vara mera än ”bara” en affärsverksamhet, säger han.

Junkyard.se har också sedan tidigare en hedersam 52:a-placering Internetworlds lista över Sveriges bästa sajter 2009.