Essity ökar vinsten – och vill minska plasten i blöjor
Hygienbolaget Essity som tillverkar blöjor och mjukpapper gjorde en vinst före skatt på nära 2,9 miljarder kronor för andra kvartalet mot drygt 2,8 miljarder för samma period i fjol. Framöver väntar utmaningen att minska plasten i blöjor och bindor.
Denna artikel är endast för prenumeranter.
1 månad för 19 kr.
Därefter 50% rabatt i 3 månader.
Visa allt som ingår
Redan prenumerant? Logga in för att läsa:
Kommentarer
Kommentera
Vad tycker du? Här nedan kan du kommentera artikeln via tjänsten Ifrågasätt. Märk väl att du behöver skapa ett konto och logga in först. Tänk på att hålla god ton och att inte byta ämne. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Inlägg som bedöms som olämpliga kommer att tas bort och TTELA förbehåller sig rätten att använda kommentarer i redaktionellt innehåll.