Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Följer

Ingen prenumeration
  • Mitt TTELA
  • Korsord
  • Erbjudanden
  • Logga ut
1/6

Redaktionen firade det nya utseendet

Under onsdagsmorgonen firade TTELA:s medarbetare den nya visuella profilen som äntligen gick live.
– Det är en ny visuell identitet som ska matcha vårt innehåll, säger TTELA:s publisher Cecilia Frisk.

På onsdagen firade TTELA:s medarbetare att tidningen nu gått från rött till svart i sin visuella profil. Det är en omställning som görs för att innehållet i tidningen ska synliggöras bättre. En del röda inslag kommer att leva vidare även i framtiden men svart och vitt blir de dominerande färgerna.

– Jag är stolt över de innehållsförändringar som redaktionen genomfört de senaste åren. Det är bland annat granskningar, rörligt material och TTELA Dokumentär som vuxit fram. Det var kul att hela TTELA kunde samlas för att fira de förändringar som vi genomgått, säger Cecilia Frisk och fortsätter:

– Det är en ny visuell identitet som ska matcha vårt innehåll i alla våra kanaler.

Stödjer verksamhetens kärna

Louise Abrahamsson är digitalt marknadsansvarig på TTELA och hon har arbetat med den nya profilen under ett år.

– Vi har samarbetat med den Trollhättebaserade kommunikationsbyrån Yo Adrian. Det känns jättekul och spännande att äntligen vara i hamn. Och det känns härligt att innehållet nu tar mer plats. Den nya profilen stödjer det som är kärnan i vår verksamhet, menar Louise.

TTELA:s nyhetschef Johannes Nilsson poängterar också vikten av att bildjournalistiken nu kan lyftas ännu mer i och med den nya profilen.

– Vi satsar stort på bildjournalistiken och den nya profilen möjliggör det, säger Johannes Nilsson.