Polisen varnar för avancerat bedrägeri
Först fick den västsvenska kvinnan en bluffaktura. Sedan ett telefonsamtal om ekonomisk kompensation. Men det var också falskt. Nu tror polisen att det hela kan vara en nytt tillvägagångssätt för bedragare som vill komma åt privatpersoners pengar.
– Får du en konstig känsla under samtalet, så lägg på luren, säger Lotta Mauritzson på polisens nationella bedrägericenter.
Denna artikel är endast för prenumeranter.
1 månad för 19 kr!
Du får full tillgång till allt innehåll på ttela.se.
Ingen bindningstid.
Redan prenumerant? Logga in för att läsa:
Kommentarer
Kommentera
Vad tycker du? Här nedan kan du kommentera artikeln via tjänsten Ifrågasätt. Märk väl att du behöver skapa ett konto och logga in först. Tänk på att hålla god ton och att inte byta ämne. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Inlägg som bedöms som olämpliga kommer att tas bort och TTELA förbehåller sig rätten att använda kommentarer i redaktionellt innehåll.