Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Riktig journalistik gör skillnad.

1/1

Stor uppslutning vid frukostträff med företagare

Under torsdagsmorgonen bjöd TTELA in företagare till en frukostutbildning med temat digital strategi. Mediehusets digitala strateg delade med sig av kunskaper och insikter.
– En av de största utmaningarna är att komma underfund med hur företaget blir relevant för alla kunder, säger Ellinor Andersson, digital strateg på TTELA.

Som företagare kan det vara svårt att veta vilka vägar som är bäst att ta för att nå den mest framgångsrika digitala och datadrivna marknadsföringen. För att bena ut en del frågetecken bjöd TTELA under torsdagen in till en frukostträff i Folkets hus i Trollhättan.

– Förhoppningen är att de som är med här i dag går härifrån med lite mer kött på benen. Att de får lite mer insikt i hur det fungerar, för digital marknadsföring kan vara ganska krångligt, säger Ellinor Andersson, digital strateg på TTELA.

Tips och knep

Ellinor Andersson höll en presentation under arrange­manget i en av Folkets hus biosalonger. Presentationen innehöll tips och knep samt saker värda att tänka på som företagare.

Ellinor poängterade dessutom att antalet marknadsföringsalternativ är multipla, men det svåra kan vara att hitta rätt.

65 näringsidkare hade föranmält sig till frukostträffen och majoriteten kom. Deltagarna på plats var från flera olika kommuner och tillsammans fyllde de i princip en hel biosalong.

Digitala marknadsföringsalternativ ploppar upp hela tiden, vare sig vi vill eller inte – och snabbt går det. Det huvudsakliga syftet med frukostträffen under tors­dagen var att skapa mer kunskap kring något som blir svårhanterat om man inte har någon kunskap, menar Ellinor Andersson.

"Väcka nyfikenhet"

– Men lyckas vi väcka en nyfikenhet och ett intresse så kommer förståelse och därefter kunskap. Vi vill tillsammans med företagare hjälpa dem att bygga deras strategier och öka förståelsen. Understryka vikten av att marknadsföra sig på olika platser, på olika sätt och med tydliga strategier, förklarar Ellinor Andersson.

Efter avslutat föredrag minglade TTELA med närings­idkarna. Visionen är att arrangera ytterligare frukostträffar framöver.

– Vi kommer definitivt att ordna frukostträffar igen och på andra platser. Digital marknadsföring är hur mycket som helst, det är en djungel men någonstans måste man börja och med det vill vi hjälpa till, säger Ellinor Andersson.