TTELA ökar sin upplaga – både i print och digitalt

TTELA ökar sin upplaga. Det stod klart när Tidningsstatistik presenterade 2018 års upplagesiffror för svensk dagspress.
– Jätteroligt att vår satsning nu syns i statistiken, säger TTELA:s publisher Cecilia Frisk.

ANNONS
|

När många dagstidningar backar i printupplaga ökade TTELA sin upplaga. Under 2018 med 200 prenumeranter, från 17 500 till 17 700.

– Att våra prenumeranter ökar, både i print och digitalt är ett viktigt och tydligt kvitto på att vi är på rätt väg, säger Cecilia Frisk.

Ifjol anställde TTELA två granskande reportrar och en ledarskribent och under 2019 ytterligare två stycken reportrar med tv-kompetens. Ett led i den nya satsningen var att under 2017 börja livesända både sport och nyhetshändelser.

– Våra satsningar på att utveckla den lokala journalistiken, utöka redaktionen både i fjol liksom i år samt att anställa en ledarskribent har gett detta positiva resultat. Jag har också många exempel på läsare och tittare som hör av sig med positiva kommentarer om våra satsningar, vilket gläder mig extra.

ANNONS

Även i den digitala upplagan har man ökat. Den digitala upplagan har 2018 ökat från 1300 till 3800 prenumeranter. Den digitala upplagan innefattar e-tidningen och plusprenumeranter på webben.

– Jag är oerhört stolt över redaktionens fina arbete med att på nya sätt granska, bevaka och rapportera om frågor och ämnen, som engagerar i våra fyra bevakningskommuner Vänersborg, Lilla Edet, Mellerud och Trollhättan, säger Cecilia Frisk.

ANNONS