Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Följer

Ingen prenumeration
  • Mitt TTELA
  • Korsord
  • Erbjudanden
  • Logga ut

Telefonproblem lösta, utredning fortsätter

Under gårdagen drabbades flera myndigheter, landsting och företag av telefonproblem som uppstått hos en underleverantör till operatören Tele2. Problemen är nu lösta men Tele2 kommer utreda vad som hänt och redovisa det till tillsynsmyndigheten Post- och telestyrelsen (PTS).

- Flera kunder hade positiv utveckling redan igår eftermiddag, och nu på morgonen när växlar och annat sätter igång så har vi sett att allt fungerar, säger Louise Ekman press- och pr-ansvarig på Tele2.

Tele2 måste nu lämna en preliminär rapport till PTS inom 24 timmar och en fulltändig rapport inom två veckor om vad som orsakade problemen och vilka åtgärder som tagits för att det inte ska upprepas.