Adidas förlorar varumärkesstrid EU-domstolen dömer ut enbart tre ränder som varumärke med motiveringen att det saknar särprägel och kan förväxlas med produkter från andra företag.
Adidas återkallar barnbadkläder Sportklädestillverkaren Adidas återkallar badkläder för barn, av både pojk- och flickmodell. Det rör sig om kläder med namnet Infinitex, försedda med Adidas speciella kännemärke – de tre parallella strecken.
VM-lyft och Reeboksmäll för Adidas Den tyska sportklädesjätten Adidas redovisar en vinst före skatt på 588 miljoner euro, cirka 6,1 miljarder kronor, för andra kvartalet. Motsvarande period i fjol var vinsten 486 miljoner euro.
Adidas ser lägre tillväxt 2018 Det tyska kläd- och skomärket Adidas ser en något lägre tillväxttakt för både vinst och försäljning i år än i fjol. Samtidigt redovisar bolaget ett oväntat svagt resultat för fjolårets fjärde kvartal.
Adidas skor sig på konkurrenten Tyska kläd- och skotillverkaren Adidas kan redovisa starka kvartalssiffror efter att man tagit marknadsandelar av amerikanska konkurrenten Nike. Adidas har expanderat kraftigt i Nordamerika och Kina på bekostnad av Nike och försäljningen ökade med nio procent under tredje kvartalet.