Trollhättans terminal AB, som levererar däck till Saab, skriver i lönebrevet till sina anställda att arbetet i terminalen startar tidigast vecka 33, skriver ttela.se. Det är en vecka efter 9 augusti - riktmärket för Saabs planerade återstart.
Det kan betyda att återstarten skjuts upp.
Hur många leverantörer som återstår att komma överens med vill hon inte säga.
Lönerna ska dock komma som vanligt. Varken Håkan Skött, ordförande för Metall, eller Gunilla Gustavs på Saabs informationsenhet har hört något annat.
Underleverantörerna, som vägrat leverera delar i avvaktan på att Saab ska betala sina skulder, har tröttnat på biltillverkarens problem med att få in nytt kapital. Därför har de bjudit in finansmannen Vladimir Antonov, som de hoppas ska få bli delägare i Saab.
Antonov ska enligt planerna medverka på Fordonskomponentgruppens leverantörsdag i september. Bakom initiativet står Svenåke Berglie.
EIB:s tveksamhet inför Antonov kan hänga samman med att han kritiserats av Litauens riksbank. Den ska ha gjort gällande att Antonovs bank Snoras lånat ut pengar på ett lättvindigt sätt. Uppgifter som Antonov har tillbakavisat.
Sveriges regering har sagt att den kommer att fatta ett positivt beslut om Antonov - under förutsättning att han får grönt ljus av EIB och biljätten GM, som är delägare i Saab.