Sweden Rock varnar för falska Facebooksidor och hemsidor som felaktigt beskriver sommarens festival som en onlinefestival, skriver Blekinge Läns Tidning.
– Vi känner inte till dessa organisationers syfte med att lägga upp Facebookevenemang i vårt namn och med vår logotyp och grafik. Vi kan inte heller se att de har någon direkt ekonomisk vinning i det, säger Sofia Lindqvist Lacinai, pressansvarig för Sweden Rock, till tidningen.
Fjolårets festival ställdes in på grund av pandemin och arrangörerna vet ännu inte om sommarens Sweden Rock kan genomföras som planerat men förberedelserna pågår för fullt. Merparten av dem som köpte biljetter i fjol har sparat dem till den festival som man hoppas blir av i sommar.
Kommentarer
Kommentera artikeln
Vad tycker du? Här nedan kan du kommentera artikeln via tjänsten tjänsten Ifrågasätt. Märk väl att du behöver skapa ett konto och logga in först. Tänk på att hålla god ton och att inte byta ämne. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Inlägg som bedöms som olämpliga kommer att tas bort och TTELA förbehåller sig rätten att använda kommentarer i redaktionellt innehåll.