Hans Johansson, Johan Andersson, Henrik Johansson, Alexandra Pascalidou – konferencier, Emelie Pettersson, Mikaela Holst, Trollhättans stad, och Johanna Rydén, Trollhättans stad. Bild: Erik Torstensson
Hans Johansson, Johan Andersson, Henrik Johansson, Alexandra Pascalidou – konferencier, Emelie Pettersson, Mikaela Holst, Trollhättans stad, och Johanna Rydén, Trollhättans stad. Bild: Erik Torstensson

"Vi är superglada"

Profil kommunikation i Trollhättan prisbelönades på Publishingpriset på måndagskvällen.

ANNONS
|

Byrån vann både nytänkarpriset och i filmkategorin för produktionen Förändra verkligheten. I kategorin medborgartidningar blev det en andraplats för tidskriften Patos som kommunikationsbyrån gjort i samarbete med Svenska kyrkan i Trollhättan.

– Vi är superglada. Framför allt är det väldigt roligt att vi sätter och stärker Trollhättan på kartan när det gäller kommunikation och marknadsföring, säger Jan Holmqvist, vd på Profil kommunikation.

Förändra verkligheten är en kampanj som familjehemsenheten på Trollhättans stad initierat för att fler ska anmäla sig till att bli familjehem.

– Vårt mål var att skapa en digital upplevelse som berör och får människor att bry sig. Filmen har en sida med avsaknad av kärlek och omtanke från en familj, och en sida där det finns kärlek och omtanke. Det handlar inte om att hitta några superfamiljer, utan om enkla vardagssaker som många tar för givet, säger Johan Andersson, byråchef på Profil kommunikation.

ANNONS

Publishingpriset är ett branschpris för olika typer av kommunikation.

ANNONS